Майстер-клас


Майстер – клас 2, 2016 рік  «ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ – КЛЮЧ ДО ЗМІН»

Теоретична частина
          У передових країнах світу інформаційний вибух та високі темпи змін у суспільстві спричинили зміни в освітніх підходах та призвели до переходу  від традиційного (за якого вчитель вирішував, що учень повинен знати і як слід його вчити) до інноваційного (сам учень визначає зміст, форму, темпи навчання тощо) способу навчання. Так, зокрема, з'явився новий «net-орієнтований» підхід до організації навчання в умовах інформаційної епохи(хьютагогіка), який слугує освітнім потребам учнів ХХІ ст. та сприяє розвитку їх індивідуальних здібностей. Хьютагогіка починається з того, що учень бере на себе відповідальність за власне навчання, а вчитель бере на себе функцію фасилітатора, делегуючи учневі право управляти процесом навчання. Хьютагогіка обґрунтовує  необхідність гнучкого підходу до співпраці з вчителя і учня, при якому викладач надає навчальні ресурси, а  учень самостійно розробляє фактичний навчальний курс, який він спроможний засвоїти. Тобто вчителі встановлюють учням певний стандарт, до якого потрібно прагнути, а учні самостійно обирають програму, яка їм  найбільш підходить та у процесі опанування цих програм проходять тести, що підтверджують засвоєння того чи іншого матеріалу.
           Змішане (гібридне) навчання- це модель, що поєднує цифрову і традиційну форми навчання. При змішаному навчанні учні(студенти), окрім звичного відвідування навчального закладу, з частиною матеріалу працюють онлайн. Завдання змішаного навчання не в тому, щоб витиснути традиційне навчання, а в тому, щоб ефективно інтегруватися в нього.
          Змішане навчання – це поєднання онлайн та офлайн-навчання у один ланцюжок, що творить «навчальний досвід»  учня та самодостатній логічний курс чи предмет. При змішаному навчанні інструкції/теорія, яку учень опрацьовує онлайн (чи то у формі самостійного прочитання матеріалів, чи при перегляді демонстраційних відео, чи при перегляді відеозапису лекції вчителя, чи у формі гри), знаходять своє застосування офлайн (тобто у приміщенні школи під час занять). Всі активності та заняття, що відбуваються в школі мають поєднуватись та на практиці закріпляти знання, здобуті учнем при самостійній роботі онлайн.
Форми роботи на уроці:
Від групової до командної.
Від фронтальної до індивідуальної.
          Учні – не просто слухачі лекції вчителя, а активні учасники уроку. Діти із захопленням навчаються в команді, де кожен себе відчуває важливим.
           Стосунки між вчителем, учнем та батьками у такому середовищі побудовані на принципах довіри, взаємоповаги, співробітництва, незалежності і доброзичливості.
Учасники процесу.
Вчитель – кауч, ментор, фасилітатор, медіатор, викладач.
Учень -  споживач готових знань. Він має можливість робити рішення, а отже, бере на себе відповідальність і отримує власний досвід.
Батьки мають усвідомлювати, що розвиток дитини починається в сім’ї. Основне -  сім’я. Школа допомагає родині.
Існують такі моделі ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ:
1.Ротаційні моделі :
1.1 Ротація за станціями – це модель організації курсу чи предмету, в якому студенти переходять між різними «станціями» в межах одного чи декількох (небагатьох) кабінетів. Ротація по станціях відрізняється від індивідуальної ротації тим, що учні мають пройти усі станції, а не лише ті, що встановлені їхнім індивідуальним графіком.
1.2. Ротація за лабораторіями – це модель організації курсу чи предмету, коли одна з станцій відбувається спеціальному комп’ютериному кабінеті та де учні навчаються самостійно онлайн.
1.3. «Перевернутий» клас – це модель організації курсу чи предмету, в якому студенти навчаються онлайн за межами школи, у звичному місці виконання домашнього завдання (вдома), а потім йдуть до школи, щоб на базі здобутих знань та освоєних правил і інструкцій працювати над проектами або отримати додаткову інформацію від вчителя. Основна теоретична частина курсу засвоюється онлайн, саме це відрізняє модель «перевернутого» класу від просто виконання домашніх завдань онлайн, адже не освоївши теорію самостійно учень не зможе приймати активну участь у дискусіях з вчителем чи зреалізувати проект.
1.4 Індивідуальна ротація.
2. Гнучка модель – курс або предмет, в якому онлайн-складова є основою навчання учнів, навіть якщо певна діяльність і відбувається офлайн. Учні працюють за індивідуальним, гнучким графіком, який включає різні формати навчання. Учитель є доступний для будь-яких консультацій, і студенти вчаться, здебільшого, в приміщенні школи, та виконують індивідуальні домашні завдання.  Учитель готовий надавати підтримку за необхідності через такі заходи, як робота в малих групах навчання, групові проекти, а також  індивідуальне консультування.  
переваги ЗН:
-    масштабування; дає змогу значно збільшити аудиторію учасників навчального процесу за допомогою електронного навчання;
-    швидкість; одночасно можна вчити багатьох людей на тому матеріалі, який було розроблено для одного слухача;
-    колективність; забезпечується за рахунок різноманітності типів контенту;
-    продуктивність; забезпечується можливістю навчання у будь-який час, з будь-якого місця.
Змішаний характер навчання включає комбінацію різноманітних форм і систем навчання.
1.  Аудиторне навчання в присутності викладача, що передбачає безпосередній контакт учнів (студентів) та викладачів (семінари, лекції, рольові ігри, інструктаж, окремі питання практики, конференції, наставництво та ін.).
2.  Інтерактивне навчання – навчання в мережі (e-learning), яке здійснюється за допомогою інструментального середовища (електронний навчальний курс, віртуальні класи та лабораторії, конференцзв'язок, індивідуальне консультування за допомогою електронної пошти, дискусійні форуми, чати, блоги).
3.  Навчання з підтримкою різних засобів – розробленних нових навчальних матеріалів (Web-сайти, Web-лекції, Web-книги, відеоматеріали та ін[ЮО1] .)
Здобувши у системі e-learning теоретичні знання, створюється база та підгрунтя переходу до інтенсивного практичного навчання (курсу), яке може здійснюватись у вигляді лабораторних і практичних занять в аудиторії або віртуально. Крім тісного контакту з викладачем, всі учасники навчального процесу одержують однакову можливість обміну знаннями між собою.
Використання ЗН у професійній освіті зумовлює зміну його організаційних форм, змісту і методів навчання, нових підходів до організації навчального процесу.
ЗН в більшості базується на використанні комп’ютерних мереж (локальних, глобальної мережі Інтернет), що сприяє активізації тих, хто навчається, їхньої взаємодії у розв’язанні спільних задач та проблем. Враховуючи те, що в професійному навчанні не повністю використовується самостійна його складова, відкривається можливість її реалізації за рахунок використання готових навчальних систем, електронних навчально-методичних комплексів, віртуальних лабораторій та ін.

Практична частина
Ротація за станціями 
The tasks for the first team
Write down advantages and disadvantages of travelling by plane.
Imagine that you have a chance to travel by plane. Where would you go? Why?
Which things can make your trip more pleasant?
The tasks for the second team
Imagine that you have a chance to travel by train. Where would you go? Why?
Which things can make your trip more pleasant?
Write down advantages and disadvantages of travelling by train.
The tasks for the third team
1.Which things can make your trip more pleasant?
2.Write down advantages and disadvantages of travelling by ship.
3. Imagine that you have a chance to travel by ship. Where would you go? Why?

Індивідуальна ротація
Рольова гра на основі казки “SLEEPING BEAUTY
Кожен учасник отримує свою роль.
Кожен учасник виготовляє собі костюм з паперу.
Автор читає казку, а всі інші учасники грають свої ролі.
          Такій формі навчання належить майбутнє. Методика “blended learning” дає можливість розвивати в учнів ті навички, які є актуальними сьогодні, які відповідають потребам  ринку праці і які будуть залишатися актуальними, щонайменше, в  недалекому майбутньому. Творче та креативне мислення ніколи не втратить своєї актуальності. Навчання у такому форматі стає основною складовою абсолютно іншого освітнього середовища. Такий формат дає свободу вчителю і учневі у виборі діяльності, свободу думки, мислення, враховує стиль сприйняття і навчання дитини, створює ситуацію успіху для учня і вчителя, а відтак –  і для батьків. Змішане навчання навчає дітей не лише знати навчальні предмети, а й застосовувати ці знання на практиці, працювати в командах, ефективно планувати свій час та досягати поставлених цілей, знаходити неординарні рішення.
Рефлексія
Із запропонованих речень я прошу Вас вибрати два найбільш значущі для Вас і доповнити їх своїми думками:
На майстер-класі я…
Найцікавішим для мене сьогодні було…
В своїй подальшій роботі я…
Я б побажала учителю…
Я б хотіла порадити…





------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Майстер - клас 2016

 ПРЕЗЕНТАЦІЯ

МАЙСТЕР-КЛАС


Тема. Майстер – клас «Організація групової роботи на уроках англійської


мови».

Мета:

- показати, що саме групова робота найкраще допомагає розвитку

комунікативних здібностей учнів;

- підвищити мотивацію вчителів до оволодіння груповими формами

роботи на уроках англійської мови;

- надати корисні рекомендації по організації роботи в групах.

Завдання:

 сприяти професійному спілкуванню;

 засвоїти практичні навички роботи за темою “Організація групової

роботи на уроках англійської мови’’;

 створити умови для результативного спілкування учасників майстер-

класу з метою розвитку їх творчого потенціалу.

Форма організації майстер-класу

 Лекція з елементами презентації + практична робота.

Організатор майстер - класу: вчитель англійської мови Компаніївської

загальноосвітньої школи I-III ступенів Орленко С. В.

Учасники майстер – класу: вчителі іноземних мов Компаніївського району.

Дата проведення: 16 березня 2016р.



План роботи

I.Організаційна частина

1. Реєстрація учасників майстер-класу.

2. Оголошення плану роботи та мети майстер-класу.

Тацієнко С. В., методист районного відділу

ІІ. Теоретично-демонстраційний блок.

Лекція з елементами презентації + практична робота.



ІІІ. Практичний блок.



1. Відвідування відкритого уроку у 9-А класі вчителя англійської мови

Орленко С. В. з теми «Охорона навколишнього середовища».

2. Самоаналіз та аналіз відвіданого уроку.

Орленко С. В., вчитель англійської мови Компаніївської загальноосвітньої школи

I-III ступенів ; Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти.

3. Методичні рекомендації щодо використання групової роботи на уроках

іноземної мови.

4. Підведення підсумків майстер-класу.

освіти.

Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти.Тема. Майстер – клас «Організація групової роботи на уроках англійської

мови».

Мета:

- показати, що саме групова робота найкраще допомагає розвитку

комунікативних здібностей учнів;

- підвищити мотивацію вчителів до оволодіння груповими формами

роботи на уроках англійської мови;

- надати корисні рекомендації по організації роботи в групах.

Завдання:

 сприяти професійному спілкуванню;

 засвоїти практичні навички роботи за темою “Організація групової

роботи на уроках англійської мови’’;

 створити умови для результативного спілкування учасників майстер-

класу з метою розвитку їх творчого потенціалу.

Форма організації майстер-класу

 Лекція з елементами презентації + практична робота.

Організатор майстер - класу: вчитель англійської мови Компаніївської

загальноосвітньої школи I-III ступенів Орленко С. В.

Учасники майстер – класу: вчителі іноземних мов Компаніївського району.

Дата проведення: 16 березня 2016р.



План роботи

I.Організаційна частина

1. Реєстрація учасників майстер-класу.

2. Оголошення плану роботи та мети майстер-класу.

Тацієнко С. В., методист районного відділу

ІІ. Теоретично-демонстраційний блок.

Лекція з елементами презентації + практична робота.



ІІІ. Практичний блок.



1. Відвідування відкритого уроку у 9-А класі вчителя англійської мови

Орленко С. В. з теми «Охорона навколишнього середовища».

2. Самоаналіз та аналіз відвіданого уроку.

Орленко С. В., вчитель англійської мови Компаніївської загальноосвітньої школи

I-III ступенів ; Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти.

3. Методичні рекомендації щодо використання групової роботи на уроках

іноземної мови.

4. Підведення підсумків майстер-класу.

освіти.

Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти.


___________________________________________________________________________

Майстер-клас 2015

Презентація


Майстер-клас


Тема.  Майстер – клас «Як зробити урок цікавим у початковій школі».
Мета:
підвищити фаховий рівень вчителів іноземних мов з освоєння              інноваційних технологій навчання;
- зорієнтувати вчителів англійської мови на проблему викладання іноземної мови у початковій школі;
-  надати методичні рекомендації щодо використання різних методів навчання на початковому етапі вивчення іноземної мови.
Завдання:
·       активізувати творчий потенціал вчителя для  виявлення кращих якостей його особистості та професіоналізму;
·       сприяти професійному спілкуванню;
·       засвоїти практичні навички  роботи за темою “ Як зробити урок цікавим у початковій школі ”;
·       створити умови для результативного  спілкування учасників майстер-класу з метою розвитку їх  творчого потенціалу.
Форма організації майстер-класу
·       Лекція  з елементами презентації + практична робота.

Організатор майстер - класу: вчитель англійської мови Компаніївської загальноосвітньої школи I-III ступенів Орленко С. В.
 Учасники майстер – класу вчителі іноземних мов Компаніївського району.

 Дата проведення: 16.11. 2015р.


План роботи

I.Організаційна частина

 1. Реєстрація учасників майстер-класу.
 2. Оголошення плану роботи та мети майстер-класу.
                                                        Тацієнко С. В., методист районного відділу освіти.
ІІ. Теоретично-демонстраційний блок.
   Лекція з елементами презентації + практична робота.
  
ІІІ. Практичний блок.

1. Відвідування відкритого уроку у 4-А класі вчителя англійської мови   Орленко С. В. з теми «Відпочинок і дозвілля».
2. Самоаналіз та аналіз відвіданого уроку.
Орленко С. В., вчитель англійської мови Компаніївської загальноосвітньої школи I-III ступенів ; Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти.
3. Методичні рекомендації щодо використання ігрових методів навчання на початковому етапі вивчення іноземної мови.
4. Підведення підсумків майстер-класу. Вправа «Вільний мікрофон».

    Тацієнко С. В.., методист районного відділу освіти. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий